Forum

Densborn in mei
 
Meldingen
Alles wissen

Densborn in mei

(@zeeforel)
Estimable Member Registered

Afgelopen week heb ik 4 dagen in Densborn (Eifel) in de Kyll kunnen vissen. Dat is me erg goed bevallen. 

Verbleef in het bekende pension/restaurant Die Ecke. Eenvoudige kamers maar meer had ik ook niet nodig. 

Qua vissen was het allemaal prima in orde. Flink wat variatie in de 2,5km Kyll die je ter beschikking hebt. Dit a EUR 25 per dag. Heb gevist met de Tenkara methode en met de normale vliegenhengel. Dat laatste is op de bredere stukken toch wat logischer. 

Grootste vis was een regenboog van ca 40 cm die flinke weerstand gaf aan de Tenkara hengel.

Denk over de 4 dagen ca 40 vissen gevangen te hebben. Gemiddeld denk ik 20-25 cm. Zowel droog als ook met nymph onder een kleine beetverklikker. De Kyll kent enkele leuke stroomversnellingen met wat dieper water waarin je leuk een nymph door kan laten “zwemmen”.

Flink wat insecten op het water ook, met name in de avond, maar een kleine hatch heb ik ook in de middag meegemaakt. Hierbij werd zelfs een aangebonden grote meivlieg gepakt. Mooi ook om op korte afstand forellen uit het water te zien springen om juist die meivliegen uit de lucht te pakken.

Water is goed bereikbaar. Af en toe een beetje klauteren. Hierbij kwam mijn waadstok goed van pas.

Al met al een super visreisje gehad!

Iemand vragen? 


Dit onderwerp werd gewijzigd 3 weken geleden door zeeforel
Citeren
Topic starter Geplaatst : 24 mei 2026 20:23
 Fons
(@fons)
Eminent Member Registered

Iemand vragen? 

 

Leuke bijdrage waarvoor dank!  Leuk als vissen niet in de rij staan om gevangen te worden.  Is het viswater exclusief voor pension gasten? En ligt het pension aan het viswater? 

Thx Fons

 


BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 9 juni 2026 18:31
(@zeeforel)
Estimable Member Registered

@fons 

Het water is volgens mij niet exclusief voor gasten, maar mogelijk moet je wel in dorp overnachten. Dat kan volgens mij in Densborn maar op 2-3 plaatsen die allemaal een vergunning verkopen. 

Vanuit Die Ecke loop je in 1 minuut naar het water. Dan zit je precies aan het einde/begin van de 2,5km water.

Voor het andere stuk kun je beste stukje stroomafwaarts parkeren. Is goed te doen.


BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 9 juni 2026 19:36
Deel: