Nog geen nieuw topic hiervoor dus maar even aangemaakt. Begin van het jaar was taai, ik heb hier in het noorden vrijwel geen voorn gezien op de havenstekken en andere winterstekken waar ze voorheen altijd zaten. Vraag mij erg af waardoor dit zo is, of dit nu het weer is of andere invloed zorgt dat ze niet willen komen door te warme winters, of dat ze gewoonweg er niet meer zijn, al lijkt me dat ook onwaarschijnlijk. Kort lente snoekseizoen gehad, maar wel aardig gevangen de paar keer dat ik weg kon gaan, met een mooie bijna metersnoek die helaas niet op de foto wou. Komt er vast nog wel een keer uit, want het is een gesloten water.
Winde heb ik ook niet op de paaistekken echt gezien, kennelijk zijn die er ook eerder al geweest om te paaien in late wintertijd toen het al aardig warm was.
Gisteren eerste keer weer eens wat stekken bekeken voor de karper maar op 1 na was het nog niet veel, maar de eerste weer uit het water kunnen tillen al was het geen monster, leuk als het weer lukt de eerste keer gelijk.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.
Wegens griep hier in huis de lokale seizoensopening (1 april) gemist. Gisteren (2e paasdag) en vandaag wel naar de rivier geweest, en beide dagen 2 forelletjes. Da’s voor mij voldoende – besteed ik de rest van de tijd aan het verkennen van water en omgeving. Nou was het 2e paasdag wel errug druk met wandelaars… vandaag een stuk beter. De geul ligt er dit jaar niet veel anders bij dan eind vorig seizoen – ik heb wel eens meegemaakt dat er over de winter veel meer veranderingen waren opgetreden. Wel is het water nog wat troebel, maar dat zal na een aantal droge dagen snel voorbij zijn (helemaal helder wordt het overigens nooit).
De Geul ben ik zelf nog niet geweest, tis net even wat te ver weg om een dagje heen te gaan, helemaal tegenwoordig met die benzine prijzen… Ik ga nog wel eens naar ovm als mijn vader daar ook is, dan heb ik in ieder geval een gratis slaapplek en eten geregeld 🙂 plus ik weet daar wel meestal een visje te vangen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.
Denk ook niet dat je aan de Geul nu nog zo makkelijk een dagvergunning kan krijgen dacht ik. 35 jaar geleden heb ik er ooit 1 maal mogen vissen. Bij Epen. Was bijzonder.
Losse dagvergunningen bestaan niet. De meeste geulverenigingen hebben wel een regeling dat leden een introducé mee kunnen nemen, waar dan een dagvergunning wordt uitgeschreven. Naar mijn weten heeft St Petrus (Epen) een regeling dat je een dagvergunning kunt aanvragen als je op de wachtlijst staat – maar die info is al weer een paar jaar oud – ik weet niet of dat nog zo is. Overigens is het sowieso wel handig om met een lokalo mee te gaan als introducé, voor de stek-kennis…