Forum

Meldingen
Alles wissen

Overijsselse Vecht begin mei?

(@zeeforel)
Estimable Member Registered

Iemand hier tips en ervaring op de Vecht? Ben er begin mei een aantal dagen in de buurt. Andere leuke wateren die jullie kunnen aanbevelen zijn ook welkom natuurlijk.Β 

Hartelijk dank alvast.

Citeren
Topic starter Geplaatst : 29 maart 2026 21:53
(@zeeforel)
Estimable Member Registered

Omdat bewerken kennelijk nog niet mogelijk is. 😉Β 

Het gaat om de Overijsselse Vecht.

Nu wel aangepast. 😀Β 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 29 maart 2026 22:01
Plantje
(@plantje)
Lid Admin

Geplaatst door: @zeeforel

Omdat bewerken kennelijk nog niet mogelijk is. 😉

Die gaat op de backlog. Dat moet wel kunnen natuurlijk!

Edit: Fixed

Geplaatst door: @zeeforel

Iemand hier tips en ervaring op de Vecht? Ben er begin mei een aantal dagen in de buurt.

Jaren geleden eens bij de stuw in Dalfsen geweest. Vond dat wel erg mooi. Weinig gevangen, maar wel mooi

Dit bericht is gewijzigd 3 weken geleden door Plantje
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 30 maart 2026 05:30
zeeforel reageerde
(@bert-j)
Noble Member Registered

Jaren geleden wel veel gevist in het voorjaar, toen het voornbestand een stuk beter was dan nu. Toen nog met de matchhengel in een binnenbocht waar veel zand werd afgezet, op een redelijk ondiepe zandplaat, zeg maar.

Aan de Oude Hessenweg, een paar honderd meter voorbij de spoorwegovergang hadden we recht van overpad van de Hengelsport Zwolle. inmiddels niet meer volgens mij.

Later met de vliegenhengel. Blankvoorns, kolbleitjes en kleine windes gevangen toen.

Ha, de stuw. De mooiste plekken mag je helaas niet vissen. Maar het bloed kroop…. dikke 40+baarzen en roofbleien op de vlieg in de stroming onder de stuw. Dat duurde helaas niet lang. De vijfde dag had ik een boa achter me, dokken!

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 1 april 2026 20:11
zeeforel reageerde
Plantje
(@plantje)
Lid Admin

Geplaatst door: @bert-j

Ha, de stuw. De mooiste plekken mag je helaas niet vissen. Maar het bloed kroop…. dikke 40+baarzen en roofbleien op de vlieg in de stroming onder de stuw. Dat duurde helaas niet lang. De vijfde dag had ik een boa achter me, dokken!

Ja inderdaad. Hij heeft mij toen ook aangesproken. Ik was me oprecht van geen kwaad bewust toen ik voor het eerst daar aan het vissen was en al struinend naar een plek was gelopen waar ik niet mocht vissen. Hij zei nog:”Heb ik jou niet een paar weken geleden hier ook gesproken?” Maar ik kon oprecht zeggen, dat ik er nog nooit geweest was.

Ik vond het er zelfs zo mooi, dat we in 2018 onze trouwfoto’s daar gemaakt hebben πŸ™‚Β 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 2 april 2026 13:21
Bert J. reageerde
Deel: