Forum

Meldingen
Alles wissen

Jubileum

paul de bruijn
(@paul-de-bruijn)
Reputable Member Registered

20 jaar. Een jubileum eigenlijk. Had weer een huisje in de favoriete hoek kunnen huren,dus wilde weer eens op Langeland aan de gang.
Ik had voor vrijdag een shelter geboekt,dan was ik zaterdag meteen fris en klaar voor de start,zo dacht ik.
Het voorjaar was niet te warm geweest,dus had goede hoop,vorig jaar was eigenlijk te warm. Alleen,een probleem stak de kop op.Twee weken voor mijn trip maakte ik blijkbaar een verkeerde beweging met als gevolg dat ik eigenlijk niks meer kon.Serieuze spit volgens de dokter en fysio.Ik wilde toch echt naar Funen,dus dat was behoorlijk aanpoten.Pijnstillers erin,dikke niergordel en vrijdag 24 april naar Funen.De rit was niet echt leuk van de pijn,maar kon net,en er was niet eens erg veel file tot mijn verrassing.Bij GoFishing kreeg ik te horen dat het eigenlijk wel een erg koud voorjaar was en dat had als gevolg dat de vangsten niet echt best waren.Nou ja,ik zou het wel zien.Overnacht in de shelter,en daar ging het mis.Hele nacht windkracht 5 en een graad of 5,dus op zaterdag bleek dat mijn rug klaar was.Ontzettend veel pijn,ik kwam de shelter niet eens normaal uit.In de auto gestapt,maar dat was een ware hel.
Dat werd dus niet vissen.Ik kreeg zowaar om 11.00 een sms van het verhuurbedrijf dat het huisje klaar was.Snel erheen,hete douche en tijd plat liggen.
Omdat de rug niet echt wilde dan zondag maar nieuwe kans.Ik kon lopend naar een stek,dus dan dat maar.Daar bleek dat de vis er niet was,ook geen geep.Het viel op dat het koolzaad ook nog niet in bloei stond.En waar normaal 20 Denen bij de brug op geep staan te vissen,niks deze keer.Dat was vorig jaar wel anders.Maandag stek om de hoek bezocht met de auto.Daar moest een stukje gelopen worden.Nu had mijn linkerbeen al aangegeven niet echt mee te werken,kon hem niet goed optillen,en dat is wel handig als je op grote stenen moet staan,ook leek het erop dat het been het ineens even niet deed.
Ook hier geen enkele vis gezien,niks.Op de plek waar ik vis verwachtte wilde ik checken of mijn net goed zat.Dat bleek weg te zijn,dus extra balen.
Onderweg terug naar de auto bleek dit op het strand aangespoeld te zijn,meevaller.In de avond bleek dat de wandeling zijn tol geëist had,de pijn was niet meer te harden en leek of linkerbeen niet meer wilde.
Uiteindelijk maandagavond moeten beslissen om in te pakken en dinsdag te vertrekken.Wat een jubileum had moeten worden werd een grote deceptie met voor het eerst in mijn leven geen vis op Funen gevangen.Totaal drie uur vissen.
Vandaag afspraak dokter,en dan hoop ik meer te horen.
Maar het voorjaar 2026 Funen was geen succes,dat was wel duidelijk.
Volgende keer beter.

Citeren
Topic starter Geplaatst : 29 april 2026 10:18
paul de bruijn
(@paul-de-bruijn)
Reputable Member Registered

Na bezoek dokter te horen gekregen dat het hoogstwaarschijnlijk een hernia is.Verklaart de uitstraling en pijn,uiteraard niet blij.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 29 april 2026 16:41
Get!em en Get!em reageerden
(@bert-j)
Noble Member Registered

Wat een pech! Beterschap met je rug.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 29 april 2026 19:32
paul de bruijn reageerde
Plantje
(@plantje)
Lid Admin

Crisis! Dat is echt balen! En dan niet eens een pleister op de wonde door wat mooie vangsten. Veel sterke met je rug

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 30 april 2026 07:00
paul de bruijn reageerde
Deel: