Forum

Nederland onder wat…
 
Meldingen
Alles wissen

Nederland onder water

 Gert
(@gert)
Famed Member Registered

Vanavond naar de prachtige documentaire Nederland onder water gekeken, op NPO1.
Echt de moeite waard, en ook nog leerzaam voor zowel de natuurliefhebber als vliegvisser. En dat zijn we toch allemaal?

Voor wie het gemist heeft is het nog wel terug te kijken via deze link. (Ik weet niet hoe lang, maar zal in ieder geval wel minstens een week zijn).
https://www.npostart.nl/nederland-onder-water/16-11-2022/AT_2161158


Citeren
Topic starter Geplaatst : 17 november 2022 00:05
(@sarca2)
Reputable Member Registered

Prachtig inderdaad. Vooral die school grote windes in een Gelderse beek. Nooit geweten dat zoiets bestaat. Dan ga je toch afvragen waar en wanneer in het jaar dat is. Beetje de polderversie van de zalmtrek zoals in Alaska. Daar zou ik op dat moment wel een vliegje willen neerlaten.


::new::

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17 november 2022 13:40
 PdH
(@pdh)
Reputable Member Registered

Dat wordt dus rap terugkijken. Ik heb het gemist gisterenavond.


grtn, Peter.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17 november 2022 18:44
Plantje
(@plantje)
Lid Admin

Die ga ik ook kijken!


BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17 november 2022 19:00
(@hyppo)
Trusted Member Registered

Inderdaad een mooie film. Fijn dat Nederland kan zien dat er nog echte wildernis bestaat: onder water dus. Toch een klein inhoudelijk foutje: de getoonde kokerjuffer werd als larve van de eendagsvlieg bestempeld. En ik vond de film een beetje kritiekloos. Nog steeds sneuvelt een zeer groot percentage van de paling bij het terugkeren naar zee. Vul de rest maar zelf in: zalm, zeeforel. Ze komen amper binnen, de kans dat ze voor de poort weggevangen worden is levensgroot. Daar wordt geen woord over gerept helaas. Zou een mooi statement geweest zijn als dat wel was gedaan. Maar verder een fraaie film.


BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17 november 2022 20:14
 PdH
(@pdh)
Reputable Member Registered

Inmiddels gekeken. Mooie film. Zeker de Winde trek was gaaf. Dat werkt wel uitnodigend ::agree::
Die beken liggen niet bij mij in de buurt. Dus een trek die 2 dagen vis op dezelfde plek oplevert maakt het moeilijk inschatten wanneer je daar dan moet zijn.


grtn, Peter.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 november 2022 17:54
(@vliegvissers-nl)
Honorable Member Registered

Ben er nu mee bezig. (Terwijl ik het forum aan het voorbereiden ben op een upgrade) Mooie film. Werkt zeker uitnodigend!

Dit is ook waarom er altijd gevraagd wordt wanneer de windetrek ook in de beken in Drenthe is. Ik vraag me af of ze er dan überhaupt nog wel in geïnteresseerd zijn om te vreten. Gelukkig is het niet helemaal als met de zalm en drijven er niet allemaal dooie windes rond na de paai.


BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18 november 2022 23:00
Plantje
(@plantje)
Lid Admin

Zo, na het updaten van de website en de E-mail perikelen ook maar een inhoudelijke update…

De documentaire gezien en ik vind dit soort dingen echt gaaf! Vooral ook, omdat het op "gewoon Nederland" betrekking heeft.


BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 november 2022 23:15
Deel: