WH82 dat zal niet hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt
Laatst nog even bij Zwolle op de weteringen gevist….helemaal niets! Ook veel te veel wind eigenlijk. Tegen het vallen van de avond wat aanbeten van voorntjes. Maar die waren zo klein dat ze niet te haken waren. Wel een mooie avond gehad.
WH82 dat zal niet hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt
Check, daarom woon ik er ook niet 8)
Thanks mannen. Van 't weekend even kijken of ik het over kan doen. Acht de kans echter klein.
::new::
Ik zeg ook niet dat je er woont maar dicht genoeg .
@p.forel Tsja.. mee eens.. poor me.. haha..
Het spreekwoord komt bij schippers vandaan en gaat over de Dordtse Kil. Het stroomt daar nogal en bij een beetje zuidwestenwind op het Hollands Diep wordt het een grote klotsbak. Als je er zelf weleens gevaren hebt met wat wind weet je wat ik bedoel.. Het is in ieder geval geen echt vliegviswater.
Ik woon nog niet heel lang in die buurt en ik ben nog steeds op zoek naar mooie plekken om te vliegvissen.
De grootte van de voorns in de Alblasserwaard valt me tot nu toe een beetje tegen maar misschien moet ik gewoon een betere plek vinden.. Winde in de Oude Maas en in de Lek lijkt me ook leuk alleen ik vind vissen met een droge vlieg veel leuker.
Winde is perfecte vis voor droge vlieg zeker met zonnige avonden.
Als je van zwijndrecht komt dan ga een vissen op kijfhoek of develweg https://goo.gl/maps/saZhw
Thanks! Ga ik zeker proberen! (En kom uit Ambacht 😉 )
Wat een gaaf visavondje!
Ik zag overal scholen vis, dacht blankvoorn, maar het bleek echt van alles te zijn. Ook de allereerste vliegvis sessie van mezelf, dat ik niet goed meer weet hoeveel ik er gevangen heb. Veel dus……. 😉
Hier enkele foto's, niet allemaal even scherp helaas.
Volgens mij is dit een winde
[/URL]
Dan een hele mooie ruisvoorn
[/URL]
Toen kwam er een leuk maatje Roofblei langs(toch?). Een schitterende vis. En wat een venijn zit er in die blik he? 😉
[/URL]
En als afsluiter een baksteen ruisvoorn, man… Wat een prachtige vis ook weer. Je kan het niet zo goed zien op de foto, maar dit was echt een plaatje.
[/URL]
Echt heerlijk staan vissen. Wat hebben we toch een hobby mannen!
Leuke vissen, maar natte handjes werkt fijner voor beide 😉
Dat haal je niet Marcel, haha. Kade net te hoog. (Eigenlijk stond het water te laag)
Hoe doen jullie dat eigenlijk dan? Flesje water bij of zo? EDIT moet er wel even eerlijk bij zeggen dat ik er dit keer ook niet aan gedacht heb, totdat ik jouw opmerking las Marcel. Kon er wel niet bij, maar toch… Thanks for the reminder)
Ps
Het water stond zelfs zo laag, dat ik de bodem kon zien, in heel donkerbruin water. Normaal zie je niks.
Buiten dat ik met mijn handen net niet bij het water kon, had ik ineens super zicht op de vis die er zat. En sloeg bijna achterover met hoeveel je dan ziet. Duizenden grote voorns en zulk spul.
Soms als je niets ziet, dan vraag je je wel eens af, zou er wel wat zitten, haha. Nou… Dat zou je kunnen zeggen in dit geval. Wat een topstek zeg. Midden in de stad. 100 meter lopen vanaf mijn flatje.
En nu weet ik niet alleen dat ze er zitten, maar ook waar….. Zij zijn gewaarschuwd…. Haha ;-).
Mooi Joost!,lekker is dat je als je de tel kwijt raakt 🙂
Bovenste lijkt me een kolblei of een brasempje.
Thanks, ;-).
Tsja, die bovenste twijfel ik ook over hoor.
Hendrik-Ido-Oostendam-Schildmanskinderen-Groot-en-Klein-Sandelingen-Ambacht.
Dan vissen Oosterpark daar waar je rijksweg over komt van ridderkerk naar támbacht
Mooie karpers
De waal naast alblasserdamse brug kleine haventje mooie winde stek
Of het waaltje bij rijsoord voorn stek
Grote winde is zeker goed te vangen op de Oude Maas. In de zomer ga ik weleens in mn zwembroek en oude sandalen tussen de kribben staan. Stiekem wat voorvoeren met broodkorsten.
Binnen 5 a 10 minuten zie je genoeg van deze rakkers azen ;).
::new::