Forum

Meldingen
Alles wissen

Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Pagina 57 / 88
(@marceln)
Noble Member Registered

Naar ik begreep moet je meer afnemen en pas dan 'mag' je meevissen met je broer Hidde ;D
Gaan we eerdaags nog eens Hidde, eind volgende week ofzo?
Ik heb wat meuk besteld bij broerlief, misschien komt hij ook 😛

Overigens kun je die baarsjes makkelijk met een 6 belagen, ik vind het maar slappe beesten en ik niet alleen 😉 :-X

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 3 juli 2015 22:08
(@hidde)
Honorable Member Registered

Koop genoeg bij mijn broer… Althans,dat vind mijn vriendin..
Arjan is denk ik iets meer van het last minute werk,met die kids moet ik het plannen..

Eind volgende week kan misschien wel,even kijken hoe de voorbereidingen gaan voor de vakantie naar zweden,camper moet nog eea aan aangepast worden..
En ik heb veel verspeeld laatste sessie, moet eerst binden.

Wbt die slappe zeebaars… Vind ik erg meevallen,die 2e vd laatste sessie ging lekker los., vind het leuke visserij.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 3 juli 2015 23:18
jo flyfishing
(@jo-flyfishing)
Noble Member Registered

De evotec #6 9'6 is een leuke hengel en kan best wel een visje aan. Ook al een snoek van 90cm mee gevangen zonder enige moeite.
Mijn scierra #8 is voor de 2e maal op het zelfde punt gebroken, moet nog bevestiging krijgen voor een nieuw reserve onderdeel.
Toch ook ook andere #8 bij je broer besteld :-).

En ja, last minute was wel van toepassing, (bij mij niet, mijn gerief lag al in de auto toen ik naar kantoor vertrok in de ochtend )
Ach ja, het bloed kruipt enz. Het genot van het beetje zilte geur dat nog boven alle andere geurtjes komt in de europoort….
Trouwens lang op voorhand plannen werkt ook niet altijd. remember de forum OVM dag?  ;D
Het is een hobby en leuk moet het blijven. Als je je in 1000 bochten moet wringen om er te geraken, is de lol er ook af.

tot aan de waterkant. kijk er naar uit.

Is dat een evotec # 6 waar je mee vist? Leuke sport op de 6 lijkt me.( en grotere exemplaren lijken wat minder voor te komen las im ergens) Al gaat die 8 van mij ook mooi krom..

Je vist vaker met mijn broer dan ik… 😛  Kom je nog wel eens tegen denk ik ad waterkant.

“It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.”

Mark Twain

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 3 juli 2015 23:41
 tb
(@tb)

Net voor de tweede keer in mijn leven gaan vliegvissen.  Had een uurtje tijd.  7 baarzen in eerste half uur daarna niets meer…..  Maar zalig dat vliegvissen!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 4 juli 2015 21:40
(@bartkoper85)
Estimable Member Registered

Vanmorgen eindelijk mijn nieuwe #5 eens goed kunnen testen. Harde aanbeten van de baars. mooie actie die a&m #5. lekker zacht!
Viel op dat de baarzen op half water bezig waren.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 5 juli 2015 11:10
(@huib-h)
Active Member Registered

Vanmorgen een voorntje gevangen met een oranje rug.
Weten jullie of dit vaker voorkomt?
Ik heb ze nog nooit zo gezien, dacht eerst dat ik een goudvis zag zwemmen
maar was toch echt een voorn.

Groeten Huib.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 5 juli 2015 21:46
(@floor)
Honorable Member Registered

Kijk maar ééns bij de vijverafdeling van een willekeurig tuincentrum. Grote kans dat je er dan nog véél meer ziet.  🙂

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark… and we're wearing sunglasses…Hit it.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 6 juli 2015 04:56
(@maurice)
Illustrious Member Registered

das een Rozet, een gekweekte goudvoorn

::bbq:: ::proost:: ::proost::

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 6 juli 2015 08:45
(@huib-h)
Active Member Registered

Oke bedankt, toch niet zo zeldzaam als ik dacht.

Groeten Huib.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 6 juli 2015 17:29
(@natte-vlieg)
Prominent Member Registered

Met die hitte heb zelf ik geen hengel aangeraakt. Zeker zaterdag en zondag was het bijna luchthappen voor mij haha. Was ook smogalarm.

Wel langs het water gelopen. En….. Doodse stilte. Natuur lijkt wel even stil te staan met die hitte.

Is ook ondiep water. Warmt snel op natuurlijk, dus zal niet overal zo zijn geweest waarschijnlijk.

Edit

Nog even twee uurtjes geweest, maar nog steeds geen enkele activiteit. Wel weer lekker hoor, die zomeravondjes langs het water.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 6 juli 2015 18:40
(@timvanp)
Trusted Member Registered

Van het weekend met een paar maten wezen zeebaarzen. Was een geslaagd weekend met veel mooie baarzen.

Tim

::new::

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14 juli 2015 10:41
FSCHAMP
(@fschamp)
Noble Member Registered

Vandaag naar Europoort geweests, 3 zeebaarsjes en een snoekbaars gevangen. Je kan het lezen in Dicentrarchus Labrax of Sander Lucioperca.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn’t some1 else’s gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 juli 2015 21:30
(@sjoerd)
Noble Member Registered

Het was vandaag wisselend weer. Soms zon maar nog vaker veel wolken. En dat laatste heb ik liever niet bij het karpervliegvissen.
Toch lukte het uiteindelijk nog om deze spiegel te verleiden. Hij of zij zwom met nog enkele schubkarpers tussen de waterlelies. De worp lukte wonderwel en de vlieg werd zonder schroom gepakt. Met een wegspurtende vis aan de lijn moest ik eerst nog een metertje of 10 teruglopen naar de fiets om het net te pakken :-[ :-[ :-[.
Maar uiteindelijk kwam alles nog goed! Enne zonder voercampagnes of vlieg insmeren met lokstoffen zoals sommigen hier wel doen. ;D ;D

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 juli 2015 19:24
(@peter68)
Estimable Member Registered

Weer een supervis .
Kan er niks aan doen maar ben gek op spiegels. ;D

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 22 juli 2015 19:29
(@gerrit59)
Noble Member Registered

Prachtige vangst weer Sjoerd!

Gerrit