Forum

Meldingen
Alles wissen

Denemarken

Pagina 2 / 3
(@chaisedieu)
Estimable Member Registered

Afgelopen weekend op Funen. Mijn allereerste keer op zeeforel. Het kon minder om het op z'n Gronings te zeggen

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10 april 2018 08:34
(@happyfisherman)
Illustrious Member Registered

Prachtig! Zowel de vis als die lach 🙂

Vliegvissen is bevlogen vissen…

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10 april 2018 08:45
(@scaramouche)
Noble Member Registered

wow, hoe lang was die?  ::goodjob::

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10 april 2018 09:08
(@chaisedieu)

72 cm

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10 april 2018 10:31
jo flyfishing
(@jo-flyfishing)
Noble Member Registered

haha, verkloot voor de rest van je carriere.

Proficiat.

72 cm

“It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.”

Mark Twain

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10 april 2018 11:22
Bert J.
(@bert-j)
Noble Member Registered

Hele mooie vis!

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10 april 2018 12:10
Menno_siemensma
(@menno_siemensma)
Noble Member Registered

Totaal hadden we 10 vissen, verdeeld over 3 vangende vissers en 2 helaas zonder vis.  het was taai vissen, wisselend weer, veelal harde wind, koud, te laag en te zoet water. het leek wel wat aan te trekken in het weekend dus wellicht wordt het komende tijd beter.  Ik bleef steken op een 40plusser en 2 groenlingen.

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10 april 2018 14:39
 Dick
(@dick)
Reputable Member Registered

voor een ieder die de komende tijd heen gaan een hele goede vangst en veel gezelligheid toegewenst

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11 april 2018 13:26
 Alex
(@alex)

Maandagochtenvroeg vertrek ik.
Watertemperatuur eindelijk rond de 6 graden.
Echter het weer kakt aardig in. Stuk lagere temperaturen en regen.
Voor mij de eerste keerd daar. Vraag aan de cracks, gaat deze weersverandering invloed hebben of is de watertemperatuur zo laag dat dit nog weinig invloed heeft?

Alex

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 april 2018 07:15
(@marco-b)

Weersverandering heeft altijd invloed op het gedrag van de vis, maar in 1e instantie weinig op de watertemperatuur. Soms is het verstandig om de fjorden te bevissen omdat de watertemperatuur daar vaak net 1 of 2 graden hoger is dan in open zee. Blijft uiteindelijk een kwestie van uitzoeken en vooral veel verkassen als je ergens een uurtje geen aanbeet hebt gehad.

Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19 april 2018 09:20
(@hidde)
Honorable Member Registered

Beste medevissers,
Waar is het in dk nog leuk vissen in de zomer?
Heb in albaek wel eens flink makreel gevangen met de vlieg bij de haven  maar denk dat ik niet veel hoger kom dan aarhus dit jaar, door een grote verbouwing niet in de mogelijkheid naar zweden te kunnen dus moet nu iets in dk vinden.. zeeforel dan het liefts, zag wel een filmpje over mariagerdfjord wat ik dus een optie vind maar is  bv de limfjord ook iets wat kansen bied op zeeforel in de zomer?lijkt me dat ik vooral
Dieper water dicht onder de kust moet zoeken ivm watertemp. En dan een camping op loopafstand…

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 2 juli 2018 22:50
 Jan
(@jan)

….. dus moet nu iets in dk vinden.. zeeforel dan het liefts, zag wel een filmpje over mariagerdfjord wat ik dus een optie vind maar is  bv de limfjord ook iets wat kansen bied op zeeforel in de zomer?lijkt me dat ik vooral
Dieper water dicht onder de kust moet zoeken ivm watertemp..

Idd. is de watertemp. doorslaggevend en stel je van zeeforel vissen in de zomer niks voor. Een klein kansje maak je 's nachts aan dieper water of wanneer je de jacht in een school jonge haring ergens mee mag maken.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 3 juli 2018 16:49
paul de bruijn
(@paul-de-bruijn)

Je zou voor de lol de laatste folder eens moeten lezen over de zeeforel,Fyn 2018.
verkrijgbaar bij o.a GoFishing.Geeft een heel andere inkijk op de zomervisserij.
En ik heb niet veel gevist in de zomer,maar je zult verstelt staan over wat er te vangen is

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 3 juli 2018 20:27
(@hidde)
Honorable Member Registered

Doe zou ik wel willen lezen maar is niet zo makkelijk te vinden, als ik hem wil bestellen lukt dat niet, moet wellicht meeseateld wordwn met visgerei?
Of is hij ergens online te lezen?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 4 juli 2018 18:05
paul de bruijn
(@paul-de-bruijn)

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten Hidde.Hij lag bij GoFishing in april.
Maar het komt er feitelijk op neer dat je best goed kan vangen in de zomer,en helemaal niet s nachts aan de slag hoeft.
Mijn vismaat heeft meerdere echt stevige 70 ers gevangen in de brandende zon,en ik heb zelf ook bij 25 graden in de volle zon dikke vis gevangen.
Maar goed,je weet t pas als de lijn het water raakt.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 4 juli 2018 20:15
Pagina 2 / 3
Deel: